Prototype este un joc care se invarte in jurul aventurii lui Alex Mercer, un individ care isi poate schimba forma in urma unei mutatii genetice. Acesta se trezeste pe o masa de autopsie fara sa-si aminteasca nimic din trecutul sau. Evadeaza din cladirea mortuara si porneste pe lunga cale de a afla ce s-a intamplat cu el. Cutreiera strazile New York-ului in cautarea raspunsurilor, insa munca sa e impiedicata de raspandirea unui virus prin oras. Cetatenii afectati au inceput sa sufere mutatii, asa ca a fost necesara interventia armatei. In plus, mai sunt trimisi si membrii Proiectului Blackwatch, o ramura de elita a armatei specializata in contaminari biologice. Alex trebuie sa se lupte si cu cei infectati si cu trupele desfasurate pentru mentinerea ordinii, in cautarea informatiilor care l-ar putea ajuta sa puna cap la cap trecutul sau.
Gameplay-ul din “[Prototype]” se centreaza in jurul abilitatilor supra-omenesti ale lui Alex. El este extrem de puternic, de rapid, de agil si rezistent. Se poate vindeca singur si chiar poate consuma trupurile inamicilor doborati in lupta, si datorita faptului ca isi poate modifica constitutia fizica, reuseste sa se deplaseze foarte repede prin metropola americana. Alex are destula forta pentru a arunca vehicule cu un minimum de efort, poate alerga la viteze mari si mai poate sari pe distante uriase. Se poata catara, poate alerga pe pereti si poate sa cada de la inaltimi mari fara sa-si provoace vreun fel de rana. Abilitatea de a-si consuma dusmanii ucisi il ajuta sa caute prin amintirile lor informatii utile si ii permite sa se transforme in ei oricand isi doreste. De asemenea, isi poate modifica biomasa pentru a emula diferite unelt ofensive, defensive sau senzoriale.
Posibilitatea de a-si schimba infatisarea se poate manifesta in cele patru moduri amintite mai sus: deghizare, atac, aparare sisenzorial. Aceste puteri pot fi amestecate in functie de nevoile lui Alex, asa ca acesta isi poate mentine trupul aproape blindat in timp ce isi transforma mainile in gheare uriase si foloseste vederea pentru intuneric. De-a lungul timpului, puterile lui Alex pot fi imbunatatite si acesta poate avea mai multe abilitati speciale.
Deghizarile il ajuta numai impotriva armatei, pentru ca poate patrunde in cladirile pazite fara a intampina rezistenta, iar daca se transforma intr-un ofiter, poate conduce vehiculele, le poate da ordine soldatilor si poate chema o escadrila de avioane pentru bombardamente. Cetatenii infectati cu virusul nu vor aprecia efortul de a te deghiza, pentru ca ei ataca pe oricine, fara discriminare.
In lupta, Alex va folosi atacuri standard, ca cele cu pumnii si picioarele, insa e foarte puternic, asa ca fiecare lovitura a sa are un impact puternic. Schimbandu-si biomasa, personajul poate deveni o arma periculoasa, avand posibilitatea de a-si transforma mainile in gheare sau ciocane sau isi poate trimite ghearele sub pamant pentru a iesi de subadversari pentru a-i elimina. Desigur, Alex are si cateva metode pentru apararea impotriva dusmanilor. El are tepi ascutiti pe spate si un scut pe antebrat. Isi poate schimba densitatea pielii pentru a deveni o platosa blindata, insa asta il incetineste simtitor.
Din punct de vedere senzorial, Alex e mai ceva decat un satelit. El poate fi setat sa perceapa lucruri in jurul sau pe care oamenii normali nu le pot simti. Aceste simturi includ infra-rosu, vedere pe timp de noapte, vedere termala si posibilitatea de a urmari un individ intr-o aglomeratie (ca si Ochi de Vultur al lui Altair din “Assassin’s Creed”).Miscarea din “[Prototype]” este inspirata din parkour, asa ca Alex va manevra subtil pe langa obstacole sau va trece prin ele, in functie de forma in care se deplaseaza.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu