Unde altundeva decat in universul Red Alert ai putea sa intalnesti roboti de razboi care se lupta cu ursi sau ai putea hotari destinul unei lumi atacand baze plutitoare cu delfini inteligenti inarmati cu distruptoare sonice? “Command And Conquer: Red Alert 3” nu se prea ia in serios, dar asta e exact ceea ce ii confera atata farmec. E unul din cele mai strigatoare la cer jocuri de strategie in timp real din ultimii ani, plin de replici de care razi cu gura pana la urechi si discriminari de toate felurile, dar si o adevarata blasfemie amuzanta la adresa istoriei. Sub toate aceste chicote, se ascunde un joc de strategie impresionant, cu unitati interesante, continut multi-player excelent, suport online fara greseala si campanie single-player in intregime cooperativa, prima pentru acest gen de jocuri.
Cele trei factiuni, americanii, sovieticii si Imperiul, sunt extraordinar gandite, si, desi nu sunt total diferite unele de altele, diferentele sunt destul de vizibile pentru a fi placute strategului din tine. De exemplu, cladirile americane pot fi plasate numai dupa ce au fost terminate in coada de cladire, pe cand cele ale sovieticilor pot fi plasate oricand, pentru a fi montate mai tarziu. Noua factiune aparuta in joc, Imperiul Soarelui-Rasare e si mai flexibila la acest capitol, dar necesita putin mai mult micro-management. Acestia au vehicule pe care le pot transforma in cladiri oriunde pe harta si e de preferat pentru cei care doresc sa-si extinda influenta asupra hartii inca de la inceput. Totusi, o rafinarie are numai un singur colector de carbune, ceea ce inseamna ca resursele vor intra in conturile tale mult mai greu. Totusi, o economie mai lenta nu inseamna ca gameplay-ul e mai putin exploziv, mai ales ca fiecare factiune se lauda cu o multime de unitati pe care le arunca frenetic in lupta. Unele din ele sunt inspirate din jocurile precedente ale seriei, insa inclestarile sunt tot feroce si tensionate, mai ales cand te vei invata cu modul secundar de lupta a razboinicilor. Asta e valabil mai mult pentru unitatile Imperiului, pentru ca aceste, de obicei, sunt mai mult decat par a fi: ele se pot transforma in doua stari diferite cu vulnerabilitati si puncte tari distincte, in functie de situatia ivita. De exemplu, mecha tengu poate sa elimine infanteria cand se afla pe sol sau sa curete cerul cand se afla in aer. Fiind valabil la toate unitatile Imperiului, aceasta factiune e foarte interesanta, atata timp cat ai degetul aproape de tasta ‘F’, care comuta intre cele 2 stari.
Noutatea in materie de gameplay e ca a fost adaugat inca un comandant, titlu care, daca vrei sa joci singur, revine in sarcina inteligentei artificiale. Totusi, ca in orice alt joc, e mai placut sa stii ca alaturi de tine se mai chinui inca o persoana, ca sa nu ai de-a face cu tot felul de decizii care ridica semne de intrebare. Probabil cea mai importanta caracteristica a lui “Red Alert 3” e ca poti juca toata campania in modul cooperativ. E un aspect pe care jocurile de strategie de pana acum nu l-au atacat inca.
Vei putea juca pe 28 de harti diferite, un numar cu adevarat impresionant. Cele mai bune, Secret Shrine (Altarul Secret) si Reef Madness (Labirintul de Recif) imbina cu armonie luptele la sol, pe apa si in aer, datorita terenului care incurajeaza amestecul strategic a celor 3 tipuri de unitati. Cu mici exceptii, jocul se va dovedi a fi destul de echilibrat, astfel ca se pare ca va fi alegerea ideala pentru cei care vor sa-si dovedeasca online maiestria de comandant.
Grafica lui “Red Alert 3” e incredibila. Totul e colorat si viu, parand desenate chiar dupa peisaje adevarate. Cele mai impresionante sunt efectele care implica apa din joc, probabil fiind cele mai atent conturate din toate jocurile de strategie in timp real. Soarele danseaza pe crestele valurilor si totul se reflecta armonios. De mentionant mai sunt si efectele electrice, precum cele ale tehnologiei Tesla. O alta alegere interesanta e cea care coloreaza cu galben conturul unitatilor pe care le-au selectat, pentru a le scoate mai mult in evidenta.
Cerinte de sistem: OS - Windows XP / Vista (32-Bit)
Processor - XP: 2.0 GHz (Intel Pentium 4; AMD Athlon 2000+; Multiple Cores) / Vista: 2.2 GHz (Intel Pentium 4/AMD Athlon 2200+/Multiple Cores)
Memory - XP/Vista: 1 GB
Hard Drive - Media: 6.0 GB / EA Link: 12.0 GB
DVD Drive - 8 SPEED
Video Card - NVIDIA GeForce 6800, ATI Radeon X1800 or higher end DirectX 9.0c compatible gfx card
Sound Card - DirectX 9.0c compatible (Creative Sound Blaster Audigy cards require a Intel P4 2.6 GHz or similar under Vista, Yamaha Xwave-512 not supported)
Online Multiplayer - 512 Kbps or faster; 2-8 Players
Input - Keyboard, Mouse
Optional - VoIP Headset
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu